Betalnings- och leveransvillkor

Handla

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Nordiska Fönster. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Nordiska Fönster rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.Vi på Nordiska Fönster förbehåller sig rätten att neka en order.

Priser

Priserna som anges är alltid inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Falska beställningar. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.


Betalning

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB och Resurs Bank. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller för företag att du är registrerad hos Bolagsverket. Samtliga fakturor är av Nordiska Fönster i Ängelholm AB, www.nordiskafonster.se är överlåtna till Svea Ekonomi AB eller Resurs Bank. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något av våra andra betalningsalternativ. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till Inkasso.

Kortbetalning

Nordiska Fönster erbjuder säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SveaWebPay som ingår i Svea Ekonomikoncernen. SveaWebPay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Nordiska Fönster accepterar samtliga VISA- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos SveaWebpay och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos nordiskafonster.se. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Sverigekarta zon-indelad
Fraktpriser inkl. moms

Zon 5 1 595:- *

Zon 4 1 795:- *

Zon 3 1 395:- *

Zon 2 1 095:- *

Zon 1 795:- *

* Extra avgift (1 495:-) tillkommer för skjutpartier och fönster som är bredare eller högre än 2 280 mm.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB och Resurs Bank finns det flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personuppgifter och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts eller ej. Information om att en kreditupplysning har gjorts kommer att skickas hem till dig. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något av våra andra betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.


Delbetalning Ränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 månader 0% 95 kr 29 kr
6 månader 0% 195 kr 29 kr
12 månader 0% 295 kr 29 kr
24 månader lån 9,95% 295 kr 29 kr
36 månader lån 9,95% 295 kr 29 kr
48 månader lån 9,95% 295 kr 29 kr
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

AVHÄMTNING LAGER NORDISKA FÖNSTER ÄNGELHOLM

Hämtning av er beställning är kostnadsfri från vårt lager i Ängelholm. Er order är emballerad på pall och därför behövs släp eller liknande för transport. Detta är för att minimera risken för transportskada av era produkter. Tidsbokning krävs för avhämtning, då behöver ni även tala om vilket ordernummer ni har på er beställning. Order som EJ avhämtas lagerförs MAX 7 dagar från avisering, därefter debiteras 150 SEK inkl moms / dygn. Detta för att kunna ge dig som kund bästa och snabbaste service vid avhämtning av er order. Vi avhämtning SKALL ordererkännande medtagas och visas upp för lagerpersonalen. Ingen order lämnas ut om ovan inte uppfylls. Viktigt är att ni kontrollerar er order vid avhämtning och avsynar godset med vår personal innan ni signerar. Signeringen betyder att ni som köpare godkänner er beställning och risken för varan går över till dig som köpare. Bokning för avhämtning, se hemsida: Kontakt



Leverans och frakt

Önskas frakt till annan adress än Nordiska Fönster i Ängelholm AB skall detta vara angivet vid beställning eller på offert. Fraktkostnad ska framgå på orderbekräftelsen. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck. Om sådant område saknas kan lossning ej ske och du som kund får då själv ombesörja hemleverans eller via säljaren köpa en ny leverans. Om detta önskas, kontakta er säljare för hjälp. Nordiska Fönster erbjuder inte inbärning. Gods levereras så nära bostaden det är möjligt. Du som kund ansvarar själv för att transportera godset från avlastningsplatsen till avsedd plats. Endast en avlastningsplats ingår. Nordiska Fönster ansvarar EJ för bortforsling av emballage. Vid avlastning SKALL mottagningskontroll utföras samt kvitteras. Se avsnitt Mottagningskontroll. Köpare kan ej ändra leveransadress vid pågående frakt. Kan gods ej levereras som avtalat, återtas gods till Nordiska Fönster och uppkomna kostnader för detta debiteras av köpare. Nordiska Fönster levererar ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Nordiska Fönster endast leverera till närmsta kaj/hamn eller godsterminal. Köpare ansvarar själv för transport resterande sträcka. Om köpare ej hämtar ut leveransen från speditörens terminal inom 14 dagar, returneras leveransen till Nordiska Fönsters lager. Köparen är då skylldig att betala returfrakten.

Leveranstid

Vi skickar våra gods med en tredje part. Detta innebär att vi inte kan påverka leveranstiderna från dess att ordern lämnat vårt lager. Om leveransförsening uppkommer tar Nordiska Fönster kontakt med köpare så fort som möjligt och informerar om ny uppskattad leveranstid. Säsong och yttre påverkan kan försena leveransen.


Mottagningskontroll

Det är kundens ansvar att se till att behörig person finns hemma vid leverans. Detta för att kunna kvittera godset samt att kontrollera det. Vid leverans skall godset besiktigas utvändigt för synliga skador på emballage eller gods som eventuellt uppkommit under transporten. Drag bort skyddstejpen i hörnen för att kontrollera så att inga synliga sprickor finns.

  • Kontrollera karmar, bågar efter hack och repor.
  • Kontrollera glasytor efter sprickor eller repor.
  • Kontrollera emballaget efter onormala skador.
Transportskador skall fotodokumenteras samt anmälas till chaufför vid mottagande. Notering på fraktdokument skall göras av chaufför. Kopia på fraktdokument skall överlämnas till mottagare. Transportskada enligt ovan kan ej åberopas om anmälan inte görs inom 4 dagar från mottagande. Synliga fel som upptäcks när godset packats upp, som inte upptäckts direkt vid leveransmottagningen skall omedelbart anmälas till Nordiska Fönster av köparen innan produkten monteras. Skadade produkter får inte monteras in utan godkännande från Nordiska Fönster och måste lagras tills utredningen är klar. Kontakta alltid Nordiska Fönster vid ovan händelse.
VIKTIGT är att ni kontrollerar er order enligt ovan vid mottagning och avsynar godset innan ni signerar. Signeringen betyder att ni som köpare godkänner er beställning och risken för varan går över till dig som köpare.