Trygg e-handel
Delbetala tryggt

30-dagars faktura

Hemleverans

Betalnings- och leveransvillkor

Handla

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Nordiska Fönster. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Nordiska Fönster rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.Vi på Nordiska Fönster förbehåller sig rätten att neka en order.

Priser

Alla priser är inklusive moms om inget annat anges i offert. Priset är beräknat för avhämtning på Nordiska Fönsters lager i Ängelholm. Eventuell frakt samt pris för sådan framgår av offert. Bekräftad order går ej att makulera då varje order tillverkas efter Kundens önskemål. Godkänd beställning kan inte ändras. När Kunden väl skickar in sin beställning av måttanpassade varor, kan ändringar ej göras. Vid annullering av ej levererad order kommer Nordiska Fönster att kräva full ersättning för samtliga kostnader som Nordiska Fönster har haft i samband med ordern. Kunden uppmanas därför att vara noggrann med att kontrollera att allt stämmer i gjord beställning före godkännande. Annullering av order för företag: Annullering av order är ej möjlig. Nordiska Fönster äger alla produkter till dess att hela fakturan är betald.


Betalning

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar Nordiska Fönster med Svea Ekonomi AB och Resurs Bank. För att handla mot faktura måste Kunden ange personnummer eller organisationsnummer. En förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att Kunden är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller, för näringsidkare, att företaget är registrerat hos Bolagsverket och Skatteverket. Samtliga fakturor från Nordiska Fönster är överlåtna till Svea Ekonomi AB eller Resurs Bank. Sedan personuppgifterna lämnats sker sedvanlig kreditprövning varefter i vissa fall en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till Kunden. Skulle ansökan ej gå igenom har Kunden möjlighet att välja något av Nordiska Fönsters andra betalningsalternativ. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Faktura med betalningsvillkor 10 dagar är avgiftsfri. Vid faktura med betalningsvillkor 30 dagar uttas en expeditionsavgift om 69 kronor inkl moms.

Kortbetalning

Nordiska Fönster erbjuder säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SveaWebPay som ingår i Svea Ekonomikoncernen. SveaWebPay är certifierat enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Nordiska Fönster accepterar samtliga VISAoch Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos SveaWebPay och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Nordiska Fönster. Pengarna dras direkt från Kundens konto i samband med att Kunden godkänner transaktionen.

Sverigekarta zon-indelad
Fraktpriser inkl. moms

Zon 5 1 595:- *

Zon 4 1 795:- *

Zon 3 1 395:- *

Zon 2 1 095:- *

Zon 1 795:- *

* Extra avgift (1 995:-) tillkommer för skjutpartier och fönster som är bredare eller högre än 2 280 mm.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB och Resurs Bank finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och Kunden kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att Kunden anger personuppgifter och den delbetalningsplan som önskas. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och Kunden får direkt besked om ansökan har godkänts eller ej. Information om att en kreditupplysning har gjorts kommer att skickas hem till Kunden. Skulle ansökan ej gå igenom har Kunden möjlighet att välja något av Nordiska Fönsters andra betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.


Delbetalning Ränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 månader 0% 95 kr 29 kr
6 månader 0% 195 kr 29 kr
12 månader 0% 295 kr 29 kr
24 månader lån 9,95% 295 kr 29 kr
36 månader lån 9,95% 295 kr 29 kr
48 månader lån 9,95% 295 kr 29 kr
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

AVHÄMTNING LAGER NORDISKA FÖNSTER ÄNGELHOLM

Hämtning av Kundens varor sker kostnadsfritt från Nordiska Fönsters lager i Ängelholm. Kundens varor är emballerade på pall och därför behövs släp eller liknande för transport. Detta är för att minimera risken för transportskada på produkterna. Tidsbokning krävs för avhämtning. Vid tidsbokning ska Kunden uppge ordernumret på beställningen. Order som inte avhämtas lagerförs kostnadsfritt hos Nordiska Fönster högst sju dagar från avisering. Därefter debiteras 150 kronor inkl moms / dygn. Detta för att Nordiska Fönster skall kunna ge Kunden bästa och snabbaste service vid avhämtning av ordern. Vi avhämtning skall ordererkännande medtagas och visas upp för lagerpersonalen. Inget gods lämnas ut om ovan inte uppfylls.

Kunden skall vid avhämtning kontrollera godset mot lagd order samtavsyna godset tillsammans med Nordiska Fönsters personal innan Kunden signerar. Signeringen betyder att Kunden som köpare godkänner sin beställning och att risken för varan går över till dig som köpare.

Bokning för avhämtning, se hemsida: https://www.nordiskafonster.se/kundtjanst/betalnings-och-leveransvillkor


Leverans och frakt

Önskas frakt till annan adress än Nordiska Fönsters lager med adress Lagegatan 24 i Ängelholm skall detta vara angivet vid beställning eller på offert. Fraktkostnad ska framgå av orderbekräftelsen.

För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och belagt med betong eller asfalt då avlastning sker med handtruck. Om dessa förutsättningar inte är uppfyllda kan lossning ej ske och Kunden får då själv ombesörja hemleverans eller via Nordiska Fönster köpa en ny transport. Om detta önskas, kontakta er representant för Nordiska Fönster för hjälp.

Vid gods överstigande 2280 mm bredd eller höjd transporteras detta LOK (Levererat Olossat Köparen) med direktbil. Det innebär att Kunden ansvarar för lossningen från speditörens bil med den utrustning som krävs för detta.

Nordiska Fönster erbjuder inte inbärning. Gods levereras så nära bostaden det är möjligt. Du som kund ansvarar själv för att transportera godset från avlastningsplatsen till avsedd plats. Endast en avlastningsplats ingår. Nordiska Fönster ansvarar inte för bortforsling av emballage.

Vid avlastning skall mottagningskontroll utföras samt kvitteras. Se avsnitt Mottagningskontroll. Nordiska Fönster ombesörjer ej leveranser till öar som saknar av Trafikverket anlagd bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Nordiska Fönster endast leverera till närmaste kaj/hamn eller godsterminal. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka.

Om Kunden ej hämtar ut leveransen från speditörens terminal inom 14 dagar, returneras leveransen till Nordiska Fönsters lager. Kunden är då skyldig att betala returfrakten.


Ändring av leveransadress

När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att Kunden ser till att adressen är helt korrekt innan order genomförs och godkänns.


Leverans till utlämningsställe

Vissa mindre produkter levereras till ett utlämningsställe i närheten av den av Kundens valda leveransadressen. Leveransen sker till något av fraktbolagets utlämningsställen. Kunden får en avisering per sms eller på annat sätt när varan har anlänt och är klar att hämtas ut hos ombudet. Kunden kan sedan hämta ut försändelsen när det passar. Dock måste försändelsen normalt hämtas ut inom 14 dagar. Mer information om detta lämnas till Kunden i samband med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av den person som står angiven som leveransmottagare. Legitimationskontroll sker vid uthämtning av varan.


Leveranstid

Nordiska Fönster skickar vid transportköp godset med en av Nordiska Fönster anlitad tredje part. Detta innebär att Nordiska Fönster inte kan påverka leveranstiderna från det att leveransen lämnat Nordiska Fönsters lager. Om leveransförsening uppkommer tar Nordiska Fönster kontakt med Kunden så fort som möjligt och informerar om ny uppskattad leveranstid. Säsong och yttre påverkan kan försena leveransen. Nordiska Fönster kompenserar ej för aviserade leveransförseningar. Kunden rekommenderas därför att avvakta med att boka hantverkare till dess att leveransen är mottagen och det kontrollerats att denna svarar mot beställningen och att inga skador har uppstått under transporten.


Mottagningskontroll

Det är kundens ansvar att se till att behörig person finns hemma vid leverans. Detta för att möjliggöra kvittering och kontroll av godset.

Vid leverans skall godset besiktigas utvändigt för synliga skador på emballage eller gods som eventuellt uppkommit under transporten. Skyddstejpen skall avlägsnas i hörnen för kontroll att inga synliga sprickor finns.

Kunden ska kontrollera karmar och bågar efter hack och repor, glasytor efter sprickor eller repor samt emballaget efter onormala skador.

Transportskador skall fotodokumenteras samt anmälas till chaufför vid mottagande. Notering på fraktdokument skall göras av chaufför. Kopia på fraktdokument skall överlämnas till mottagare. Transportskada enligt ovan får ej göras gällande om skadan inte anmäls inom fyra dagar från mottagande. Synliga fel som upptäcks när godset packats upp, som inte upptäckts direkt vid leveransmottagningen skall omedelbart anmälas till Nordiska Fönster av Kunden innan produkten monteras.

Skadade produkter får inte monteras in utan godkännande från Nordiska Fönster och måste lagras tills utredningen är klar. Kontakta alltid Nordiska Fönster om skador upptäcks.

VIKTIGT är att Kunden kontrollerar leveransen enligt ovan vid mottagning och avsynar godset före signering på fraktdokument. Signeringen betyder att Kunden som köpare godkänner leveransen och att risken för varan går över på Kunden.