Trygg e-handel
Delbetala tryggt

30-dagars faktura

Hemleverans

Reklamation


Nordiska Fönster följer Svensk Planglasförenings riktlinjer för kvalitetsbedömning och reklamationshantering gällande planglas. Om köpare visar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende, förbinder sig Nordiska Fönster att åtgärda felet genom reparation eller utbyte och i andra hand prisreducering. Åtgärdande av fel såsom ny vara eller reparation av befintlig vara sker inom skälig tid med hänsyn till produktionstider av nya varor, framtagande av reservdelar samt logistik. Vid retur av felaktiga eller defekta varor är det kundens skyldighet att ombesörja så att order är på pall och går att skicka med speditör. Det innebär ex. att man sparar emballeringsmaterial till dess att man är säker på att detta inte behöver användas.


Reklamationsanmälan görs enligt anvisning på vår hemsida: » Formulär för reklamationsanmälan

 Riktlinjer för reklamationshantering